Rue Made in France producten Parijs

Een aantal dagen geleden was ik in Parijs. En als eigenaar van dit blog moest ik natuurlijk naar de straat waar zich de pop-up winkels bevonden met alleen maar Made in France producten. Het waren er niet veel, maar datgene wat ze te bieden hadden was echt Frans, zowel in productie als in stijl. Leuke mokken, kleding, sieraden, bikini’s, espadrilles, speelgoed en tassen. Alles was er. Ik zeg was, want afgelopen zondag was de laatste dag dat de winkels in die straat zaten.

Deze recente Made in France pop-up stores en de Made in France beurs die  jaarlijks  in Parijs plaatsvindt, zijn allemaal tekenen van de hernieuwde dynamiek van het “merk” Frankrijk. Voor 93% van de Fransen is het kopen van een made-in-France-product een manier om de werkgelegenheid in Frankrijk te helpen behouden.

Ze zijn zelfs voor 74% bereid om meer te betalen voor een product dat in Frankrijk wordt gemaakt, volgens een enquête “Frans en Made in France” die in 2017 werd uitgevoerd voor Pro France.

Het Made in France product maakt een grote comeback. Zowel grote als kleine bedrijven besluiten steeds meer om hun productie in Frankrijk geheel of gedeeltelijk uit te voeren, zoals bijvoorbeeld een grote speler als Le Coq sportief.

Auteur: Mireille den Hartog

Grafisch vormgever en eigenaar van www.vanfransebodem.nl. Een website over alles wat er op Frans gebied gebeurt in Nederland zoals Franse hotspots, Franse films, tentoonstellingen, Franse boeken en events. Je vindt het op Van Franse bodem. Auteur van de boeken: 57 'iconen' van Franse bodem, Cahier de France en Gironde, kust tot wijn.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s