Je ziet steeds meer dat grote merken elkaar opzoeken om iets met elkaar te doen. Zo gaat het grote merk Saint James van de bekende Bretonse streepjestrui met enige regelmaat een samenwerking aan met een ander groot Frans merk. Ook grote modemerken zoeken elkaar soms vaak op want de een versterkt de ander. Voor dit voorjaar en deze zomer hebben het grote Franse merk Longchamp en het wat kleinere Franse merk Filt elkaar gevonden.
Ze brengen samen een nettas uit met leren hengsels en afsluitklep. Tijdens de online presentatie van de nieuwe voorjaar- en zomercollectie van Longchamp werd het nieuwe ‘tasje’ van de 2 merken gepresenteerd. De (online)show van Longchamp werd gehouden in Maison Poisson in Parijs, een restaurant en épicerie in één. Daar hing het ‘tasje’ onder andere bij de groente- en fruitafdeling. Je kon er bij wijze van spreken zo een paar appels in stoppen en weglopen.
Het netgedeelte is natuurlijk afkomstig van het bedrijf Filt, een Normandische firma die het nettasje ontwierp in 1860. Het netgedeelte is uitgevoerd in 6 kleuren en geïnspireerd op de boodschappentasjes die Parijzenaars veel dragen. De herkenbare klepsluiting en handvatten zijn van Longchamp en zijn afkomstig van de beroemde tas van Longchamp Le Pliage.
Deze bijzondere ‘tas’ van twee mooie Franse merken kost 75,- euro. Helaas nog niet te bestellen via de Nederlandse website van Longchamp.